top of page
תמונת הסופר/תGil Peleg

טופ טכניקות דקירת הסכין: מהצד וישירה, בקרב מגע ישראלי ובשיטות אחרות

עודכן: 3 בפבר׳ 2022

במאמר זה נעבור על מה גרם להיווצרות של בתי ספר מסורתיים בלחימת הסכינים? מי הם בתי הספר המסורתיים בלחימת הסכינים? מהו מאפיין בולט של קרב מגע בלחימה נגד הסכין? מהי טקטיקת סכין בסיסית בקרב מגע להגנת עצמית? מהי דקירה ישירה ארוכה? מהי דקירה ישירה קצרה תדירה? מהי דקירה מהצד ארוכה? מהי דקירה מהצד קצרה תדירה? מתי משתמשים בצורת אחיזת הסכין הקדמית-הפטיש? מתי משתמשים בצורת אחיזה הסכין הקדמית-החרב? מתי משתמשים בצורת אחיזה קדמית-החרב השונה? איזה סוגי סכיני אימון וציוד מגן משתמשים באימוני קרב מגע? איזה סוגי סכיני תקיפה אמיתיים יש?

 

אזהָרָה!

המושגים המוצגים כאן הם למטרות המחשה בלבד. חפשו הכשרה מקצועית ממדריך בעל מוניטין לפני שתנסו כל טכניקה הנדונה או מוצגת בסיפור זה.

 

מה גרם להיווצרות של בתי ספר מסורתיים בלחימת הסכינים?

לוחמת גרילה נגד הפולשים
לוחמת גרילה נגד הפולשים

במהלך ההיסטוריה הארוכה של הסכין כנשק קר, התפתחו מערכות רבות או אסכולות לחימה בסכינים ברחבי העולם כולו. כל אחד מובחן בדרך כלל לפי אזור ותרבות של מוצאו. עקב היסטוריית כיבושים החוזרים ונשנים של שטחים זרים על ידי צבאות פולשים, הם אלה שהביאו לצורך בטכניקות לחימה בסכינים. דהיינו, מלחמות גרילה, ובתרגום מספרדית "מלחמה קטנה" - היא שיטת לחימה המתבצעת על ידי כוחות קטנים זריזים וגמישים. הגרילה מאפשרת למורדים להתמודד עם צבא סדיר באמצעות טקטיקות צבאיות בסגנון של פגע וברח, מארבים, חבלות ופשיטות. מאבק של לוחמי גרילה בעבר היה מופנה רק נגד השלטון וכוחותיו, ולא כנגד אזרחים חפים מפשע כפי שזה קורה באמצעות ארגוני טרור שונים.


מי הם בתי הספר המסורתיים בלחימת הסכינים?

בית הספר הסטילטו האיטלקי

מקובל לחשוב כי סכין הסטילטו מקורו באיטליה. היסטוריונים טוענים שהסטילטו הראשון נוצר במהלך המאה ה-15, האבירים מימי הביניים אימצו את הסכין הזה כנשק הלחימה המשני שלהם. הוא שימש כנשק לחיסול האויבים הפצועים והנופלים. האסכולה הסיציליאנית ללחימה עם סכין מסוג הסטילטו נוצרה ונועדה בעיקר ללחימת גרילה ולדקירות פתאומיות, אנשי אסכולה זו התמקדו בתנועות לחימה חדות עם הסכין. אדם המיומן בשימוש בסטילטו היה דוקר עם הסכין לעומק, ואז מסובב את הלהב בחדות לכיוונים שונים לפני החזרתו לאחור. הפופולריות של סכין סטילטו כנשק לחימה רב עוצמה, החל במלחמת העולם הראשונה בה שירת את החיילים כנשק לחימה עיקרי. סטילטו שימש גם במלחמת העולם השנייה אך לא כנשק לחימה העיקרי אלא כנשק משני. כמו כן, בסכין זו חל שימוש נרחב בכוחות מיוחדים של הקומנדו לצורך בהרג שקט.


בית הספר האנדלוסית הספרדי

האסכולה האנדלוסית מפורסמת בשימוש של סכין מתקפלת, היה נפוץ בשימוש על ידי עמי האזור מאז המאה ה-17. חלק זה של ספרד, מפורסם בטכניקות לחימה בחרב וסכינים אשר נלמדו באופן קבוע, לגברים צעירים כמיומנות הכרחית אשר הועברה לעתים קרובות מאב לבן כטקס מעבר לבגרות. ככל שחלף הזמן, בתי ספר אלו השתמשו בטכניקות מסורתיות אלה לצרכי הונאה, שוד ואיומים. מסורת לחימת הסכינים זו התפשטה מאוחר יותר למדינות דוברות ספרדית אחרות.


בית הספר הדרום אמריקאי

שיטת הלחימה בסכינים של "אסגרימה, קריוללה" ספרדים, הייתה מפורסמת בדרום אמריקה קרב פרשים ספרדים מיומנים "גאוצ'ו" ובסכינים בעלי להב רחב "פאקון". כאשר אומנות לחימה בסכינים זו אומצה על ידי ג'נטלמנים ספרדיים בדרום אמריקה. בהמשך לחימה זו בסכינים התפשטה בברזיל ואורוגוואי על ידי גברים ממעמד הפועלים במדינות אלה.


בית הספר הפיליפיני

שיטת הארניס (שריון), מכונה גם כ"אסקרימה" (לסייף) ו"קאלי" (לחרב), היא אומנות לחימה פיליפינית הכוללת שימוש במקלות, סכינים וכלי נשק אחרים בעלי להבים. אומנות לחימה זו התפתחה עם השנים בשבטים הפיליפינים, הושפעה גם מתורות הלחימה שהגיעו לאיים הפיליפינים, הן מהכובשים השונים והן מאלו שהגיעו לאיים במהלך מסעם. כאשר בשיטה זו הנפוץ ביותר הוא שימוש במקלות או בשילובים בין; שני מקלות; מקל וסכין וכו...; כמו כן, מתמחים בלחימה בחרבות, יד ריקה והיאבקות. השיטה שגשגה במשך מאות שנים כחלק מחברה בעלת תרבות להבים. הפיליפין היא מדינת איים אשר מפוזרים ומנותקים זה מזה, מה שגרם להפרדה בין הסגנונות השונים של הארניס והתפתחות של סגנונות רבים ושונים זה מזה. כמו רוב אומנויות לחימה מסורתיות בסכינים, "אסקרימה" נלמדת על ידי תרגול מתמיד, תוך שימוש במפגשים בין שני יריבים או יותר על מנת לחדד את הכישורים הגופניים והריכוז המנטאלי של המתאמן.


מהו מאפיין בולט של קרב מגע בלחימה נגד הסכין?

קרב מגע מתמקד חזק בטווחי קרב מול היריב, דהיינו עבודת רגליים, גיאומטרית במונחים של משולשים, כך שהלוחמים מיומנים לרדת מקו התקפת סכין, כלומר מהמרכז בזווית שמאלה או ימינה כדי למצוא פוזיציה נוחה יותר מול היריב ולהשתלט בו. כתוצאה מכך, רגליו של הלוחם תופסות תמיד שני נקודות במשולש כדי להיות חמקמקים. כאשר מדובר בתקיפת סכין, קרב מגע שמה דגש על זוויות התקפה מכיוון שקרב פלדה קרה אמיתי הוא סערה של אי בהירות. אחד ממושגי הליבה של אומנות לחימה זו כוללת לכידה ופירוק מנשק באמצעות "יד ריקה". מדובר במיומנות שנרכשת על ידי חזרות רבות על טכניקה שבלונית עד שהיא הופחת להיות אינסטינקטיבית. אנו מבינים צורך בטכניקה זו רק שנתקלים באיום ממשי ומוחשי ברחוב כנגד תוקף בסכין, ואז כדאי לדעת את המיומנות זו מאשר להידקר.


מהי טקטיקת סכין בסיסית בקרב מגע להגנת עצמית?

טקטיקות בסיסיות בקרב מגע להגנת סכין מדגישות שלושה דברים; התחמק ממכת הסכין על ידי ביצוע צעדי משולש ימינה, שמאלה או משיכה לאחור, תוך פגיעה בו-זמנית בזרוע הסכין של התוקף; להשתדל ללכוד או לשלוט בזרוע של התוקף ובו זמנית להכניס מכות נטרול בנקודות רגישות בגוף של התוקף במטרה לפגוע באזורים חיוניים בגוף ולנטרל איום של הסכין. הערה חשובה: כל עוד סכין ביד של התוקף, הסכנה לא חלפה ויש להמשיך להחזיק ביד זו ולהכות. כדי ליישם את הטכניקות אלה נדרש לתרגל ברמת האינסטינקטים תנועות אלה. המטרה של קרב מגע ישראלי להיות פשוט ויעיל לתרחישים מסוג זה. בשיטה זו בזמן יחסית קצר מלמדים את מה שנדרש בלבד להגנה עצמית יעילה כנגד סכין, מקל ואקדח. בקורסים מתקדמים ניתן להתמקצע עוד ואין לזה סוף... אך הבסיס לתגובות אינסטינקטיביות במצבי המצוקה ניתן לרכוש בקורסים של חודשיים עד חצי שנה.


מהי דקירה ישירה ארוכה?

בסצנריו זה התוקף משתמש במלוא העוצמה של משקל הגוף ובתנופת היד שלו כדי להגיע לאיברים החיוניים שלנו בגוף. מצד אחד מדובר בתקיפה עוצמתית וצפויה כי אדם מיומן רואה את האיום ומשתדל לבצע קודם כל הגנה עם התחמקות כדי לצאת מקו פגיעת הסכין, ובאותו תזמון משתדל למתגונן ולבלום עם היד שלו את היד של התוקף אשר מחזיקה בסכין, לתפוס אותה ולהצמיד לגופו של התוקף עם יד ישרה שלו (מותקף) אשר נועלת את התזוזה של היד התוקף, ובאותו תזמון לבצע מכות נטרול ללסת ואזור מפשעת של היריב עד שהתוקף משחרר אחיזה חזקה ביד של הסכין וכתוצאה מכך, ניתן לפרוק את הסכין מהיד שלו. על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע), משתדל לשלוט על המרפק של התוקף היות וזה מגביל בצורה ניכרת את יכולת התנועה שלו.

הערה: בפרק זמן לפני התקיפה זו, ניתן במקרים מסוימים ללפף את היד המגנה שלנו בחולצה או בכל חומר מבודד אחר שיוכל להפריד בין הסכין ליד שלנו. אך גם אם לא הצלחנו לעשות זאת... תזכרו לחתוך אזורים לא חיוניים ביד עדיף מאשר לקבל סכין באזורים חיוניים בגוף! במאבק כזה חיתוכים ביד המגנה הם בלתי נמנעים גם אצל המומחים בתחום.


מהי דקירה ישירה קצרה תדירה?

דקירה: מלמטה-מהצד בטווחים: בינוני - קצר
דקירה: מלמטה-מהצד בטווחים: בינוני - קצר

בסצנריו זה התוקף משתמש בתנועות יד מהירות, זריזות, תדירות וקצרות כדי לגרום לכמה שיותר נזקים באמצעות מספר דקירות בגוף הנתקף. כאשר מטרת התוקף לא איבר ספציפי אלא מספר פגיעות אקראי לתוך הגוף של הנדקר. טקטיקה זו היא קטלנית וקשה מאוד לגילוי מפני שהדקירה בוצע עם סכין מוחבאת מאחורי היד של התוקף. בתקיפה זו סיכוי להיפגע מדקירה הראשונה גבוה מאוד כי המותקף אינו מוכן לתקיפה. אך אם הסכין לא פגע באיבר חיוני בגוף של המותקף קיים סיכוי נמוך להדוף את הדקירות העוקבות אם אנו מיומנים ומתורגלים בהתקפות פתאומיות מסוג זה. המטרה היא לבלום את היד התוקפת בסכין, כאשר הגוף של המותקף נזרק אחורה עם מכות נטרול מידיות לכיוון לסת ומפשעת של התוקף. התקפה נגדית שלנו נמשכת במקביל עם תפיסה של היד התוקפת של האויב עד שהוא מרפה על הסכין, ואנו מסוגלים לפרוק אותו. בסצנריו זה חתכים על היד המגנה בלתי נמנעים וזה במקרה הטוב. הערה: תזכרו לחתוך אזורים לא חיוניים ביד עדיף מאשר לקבל סכין באזורים חיוניים בגוף! במאבק כזה חיתוכים ביד המגנה הם בלתי נמנעים גם אצל המומחים בתחום.


מהי דקירה מהצד ארוכה?

דקירה בטווחים אריך-בינוני: הגנת האמה עם מכת הנטרול
דקירה בטווחים אריך-בינוני: הגנת האמה עם מכת הנטרול

בסצנריו של דקירה מהצד ארוכה, התוקף משתמש במלוא הכוח, מסת הגוף ותנועה סיבובית של היד מהירה בעלת תאוצה הולכת וגוברת כלפי המטרה. כאשר הלהב מוחזקת באחיזת סכין קדמית בצורת (הפטיש או החרב) – כאשר במקרה הראשון האגודל מלופף על הידית ובמקרה השני מוחזקת על עמוד שדרת הסכין. מטרת התוקף להגיע במכה אחד לאיברים חיוניים של גוף האדם כדי לנטרל יכולת הגנתית שלו. טריקטוריית הלהב יכולה להיות לאזורים תחתונים, אמצעיים ועליונים של הגוף. עקב פיזור כזה של הסתברות פגיעה, קשה לחזות למותקף את הכיוון (שעת) התקיפה של האויב. אומנם לאנשים מיומנים בהגנות כנגד סכין, סיכוי להתרחק אינסטינקטיבית ממכה ראשונה ושנייה באמצעות נסיגה לאחור גבוה יותר, מאשר לאדם לא מיומן, אשר קודם כל נכנס ללחץ וברגע זה מפסיד את הקרב (חיים). בדקירה מהצד ארוכה ישנה תחילת טריקטוריה, דהיינו יציאת להב וסיום טריקטוריה, כאשר מדובר בפגיעה בגוף של האדם או פספוס (עקב נסיגה לאחור). ברגע זה אם הסכין פספסה את המטרה, בדרך כלל התוקף יבצע שיסוף ארוך עם התקדמות כלפי המותקף, וזו היא תקיפה בפני עצמה בשם שיסוף ארוך (נרחיב במאמרים הבאים). מטרת המותקף להתרחק משיסוף זה באמצעות נסיגה לאחור אם יש לו לאן לסגת... המכה השלישית של התוקף בדרך כלל גם ארוכה עם התקדמות כלפי המותקף ובנקודה זו אדם מיומן יכול במקום לסגת אחורה לבלום את הדקירה ארוכה מהצד.


איך בולמים דקירה שלישית מהצד ארוכה?

חותרים למגע עם התוקף, כלומר במקום נסיגה לאחור מתקדמים לקראת היריב כאשר יד מנוגדת לסכין של המותקף מבצעת בלימת הסכין עם האמה, בו זמנית מבוצעת תקיפה עוצמתית (מכת נטרול) ללסת של התוקף. בשלב שלישי האמה מוחלפת באמצעות כף היד שלנו כדי לתפוס את היד התוקפת בסכין של האויב, לנעול אותו למטה עם יד ישרה שלנו ולהמשיך להכות בלסת עד שהוא מרפה על הסכין. הערה: עד שהסכין בידיו, הוא מהווה סכנת מוות עקב כך, איך שהוא מרפה על אחיזת הסכין... חובה לפרוק אותו מידיו באמצעות מכה חזקה ביד שלו.


מהי דקירה מהצד קצרה תדירה?

בסצנריו זה התוקף משתמש בתנועות יד מהירות, זריזות, תדירות וקצרות כדי לגרום לכמה שיותר נזקים באמצעות מספר דקירות בגוף הנתקף. כאשר מטרת התוקף לא איבר ספציפי אלא מספר פגיעות אקראי לתוך הגוף של הנדקר. טקטיקה זו היא קטלנית וקשה מאוד לגילוי מפני שהדקירה בוצע עם סכין מוחבאת מאחורי היד של התוקף. בתקיפה זו סיכוי להיפגע מדקירה הראשונה גבוה מאוד כי המותקף אינו מוכן לתקיפה. אך אם הסכין לא פגע באיבר חיוני בגוף של המותקף קיים סיכוי נמוך להדוף את הדקירות העוקבות אם אנו מיומנים ומתורגלים בהתקפות פתאומיות מסוג זה. המטרה היא לבלום את היד התוקפת בסכין אשר מגיעה מהצד, כאשר הגוף של המותקף אמורה לנועה בכיוון נגדית לתקיפת היד של התוקף, בו זמנית באמצעות היד המנוגדת לסכין מבוצעת הגנה באמצעות האמה, כאשר המטרה היא עם היד הנגדית שלנו לבצע מכות נטרול ללסת של היריב עד שהוא מרפה על אחיזת הסכין. הערה: במהלך תנועה סיבובית שלנו בכיוון נגדי של הסכין, חובה להחליק את היד שלנו ולתפוס את היד עם הסכין של התוקף. כאשר בטכניקה מקובלת בקרב מגע, מיישרים ונועלים אותה עם החזקתה של היד התוקפת עם הסכין. הסכנה חולפת כאשר מכות נטרול השפיעו וניתן לפרוק את הסכין מהיד של התוקף באמצעות מכה חזקה. בסצנריו זה חתכים על היד המגנה בלתי נמנעים וזה במקרה הטוב.

חוות דעת המומחה: על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע), במצבים מסוימים מכת נטרול ותנועה סיבובית יכולים להיות יעילים. לגבי אחיזת הסכין - הייתי אומר בשיטת החרב. כאשר אתה יוצא מנקודת הנחה שניתן לפרוק את הסכין מהיד של התוקף, במקרים מסוימים אחרי מכות נטרול עדיף לתפוס מרחק ולברוח, מניסיוני אזרחים (ואפילו מאבטחים בחו"ל) נכנסים ללחץ אטומי כשה מתרגלים את התקיפות האלה "על יבש" וסיכוי שיטפסו את היד התוקפת הוא אפסי!

חוות דעת המומחה: על פי שיהאן ארמן אוונוב (דאן 6 בקרב מגע וקראטה קיוקושין), מתקפה מסוג זו מתבצעת אך ורק בטווח שהוא מרחק של יד חצי כפופה. כאשר אזור פגיעת הסכין מאוד ספציפית. סטטיסטית, כאשר מדובר בדקירות מרובות, זה אזור ישבן או ירך (בהנחה והתוקף לא מתכוון להרוג) או אזור הבטן (כוונת תחילית רצח ברורה). סיכויים לשרוד אירוע מאוד נמוכים ולא בהכרח תלויים במיומנות של המותקף. אם התוקף נמצא בטווח בינוני כנראה שהתקפה קרתה בהפתעה, אחרת מי היה מאפשר לצמצם את הטווח. כמו כן, מכה ללסת פחות עדיפה לדעתי. את התנועה הסיבובית כדאי לשלב עם תקיפה של אצבעות לעיניים של היריב – לא מצריך טכניקה מיוחדת כמו מכה ללסת והרבה יותר יעילה. אזור תורפה, כואב אפילו בנגיעה קלה ומי שלא רואה לא מסוגל לתקוף. הערה: התנועה הסיבובית מאפשר להרוויח זמן למותקף. בנוגע לאחיזת הסכין, יציבה יותר בשיטת הפטיש (קשה יותר לפרוק מהיד).

הערה: תזכרו לחתוך אזורים לא חיוניים ביד עדיף מאשר לקבל סכין באזורים חיוניים בגוף! במאבק כזה חיתוכים ביד המגנה הם בלתי נמנעים גם אצל המומחים בתחום.


מתי משתמשים בצורת אחיזה הקדמית-הפטיש (Saksak)?

אחיזת הסכין הקדמית-הפטיש
אחיזת הסכין הקדמית-הפטיש

זוהי אחד הטכניקות האחיזה המסורתית השולטות בעולם סכינאות. מאופיינת על ידי האצבעות כרוכות סביב ומתחת לבטן הידית, כמו כן האגודל כרוך סביב הידית ובמגע מלא עם שני אצבעות: אמה ומורה. להב הסכין מכוון תמיד בזווית כלפי מעלה כאשר, כף היד תופסת בצורה חזקה מאוד את הסכין. אומנם ישנו גם חיסרון בתפיסת הפטיש, היא לא נוחה למטרת דקירה בטווחים ארוכים. כלומר, האחיזה נועדה לטווח דקירה קצר וביניים, בעיקר לצורך מכות מהירות, עוצמתיות ומחזוריות. האחיזה נפוצה בקרב מגע ישראלי, ובאומנות לחימה פיליפינית (קאלי) בה קוראים לה בשם "Saksak" ומשמעותה בעברית דקירה. באחיזה זו נוח לדקור מלמטה ומהצד כאשר, דקירה מלמטה מגיעה לאזורי הבטן, החזה והראש; הדקירה מהצד מכסה חלק עליון של שרירי רגליים, אזורים רגישים של צלעות וראש. כאשר בטווח אפס ניתן להגיע בקלות לגב של היריב. דהיינו מהווה אחיזה קטלנית עבור טווח קצר וביניים.


מתי משתמשים בצורת אחיזה הקדמית-החרב (Saber)?

אחיזת הסכין הקדמית-החרב
אחיזת הסכין הקדמית-החרב

זוהי וריאציה נוספת של טכניקת אחיזה קדמית מסורתית בשם החרב (Saber). מאופיינת באחיזה דומה לפטיש עם שוני קטן, כאשר האגודל לוחץ על עמוד השדרה של הסכין, ומשנה את הפונקציונאליות של מכת הסכין, ומה הכוונה? ניתן להגיע באמצעות כך לטווח רחוק יותר של דקירת הסכין, אומנם קיים גם חיסרון בכך שהיד לא נעולה עד הסוף באמצעות האגודל כפי שבאחיזת הפטיש, כלומר קיים מרווח בין האגודל לאצבעות: האמה והמורה. ישנם סכינאים שיטענו על כך שהאחיזה לא מספיק בטוחה. כמו כן, באחיזה זו ניתן להחזיק סכין בעל העקמומיות כלפי מטה של קת הידית, אשר מונעת זוויות חדות ובכך פגיעה בכף היד בעת הפעלת כוח על הסכין, בדחיפה קדימה (דקירה). מבחינה שימושית נועדה לאותן מטרות כפי נועדה אחיזת הפטיש ולאותם אזורי הגוף שצוינו בפרק הקודם.


מתי משתמשים בצורת אחיזה הקדמית-החרב השונה?

 אחיזת הסכין הקדמית-החרב השונה
אחיזת הסכין הקדמית-החרב השונה

טכניקת אחיזת חרב שונה זהה לאחיזה הפטיש, אך באחיזת חרב שונה, האגודל ממוקם בצד שטוח של הלהב. היתרון כאן זהה לאחיזת הפטיש, בכך שהיא חזקה מאוד, והיא חזקה יותר מטכניקת אחיזת-החרב (Saber), כלומר האגודל מלופף סביב הסכין אומנם לא נוגע לאצבעות: המורה והאמה; את הסכין באופן טבעי ממוקם במצב אופקי של היד, ומוחזק בכיוון הטבעי של האגרוף. עקב כך, חל שימוש רב באחיזה זו באומנויות לחימה שונות. החיסרון הבולט באחיזה זו מיקום האגודל, דהיינו קרוב מאוד לקצוות החיתוך של הסכין, כמה דחיפות (דקירות) עם היד והאגודל עלול להחליק מטה לקצה החיתוך; חיסרון נוסף הוא מגבלת תנועת היד באחיזה זו (לא ניתן לבצע דקירה ישירה).

 

איזה סוגי סכיני אימון וציוד מגן משתמשים באימוני קרב מגע?

חשיבות רבה לתרגל קרב מגע באמצעות סכיני אימון מגומי ועוד יותר חשוב במהלך האימונים להיות לבושים בציוד מגן מתאים: כגון משקפיים שנועדו להגן על העיניים וציות מגן גוף וראש כנגד קבלת מכה לא רצויה. להלן צורפה רשימת ציוד מומלצת בלימודי הגנות נגד סכין בקרב מגע ישראלי:

  • סכין גומי.

  • מגן מפשעת.

  • מגני רגל.

  • מגני האמה.

  • מגן גוף.

  • מגן ראש.

  • כפפות אומנויות לחימה מעורבות.





איזה סוגי סכיני תקיפה אמיתיים יש?

אזהָרָה!: למטה צורפו סכיני קרב אמיתיים ומסוכנים, אין להשתמש בהם למטרת האימונים! אין להשתמש בהם כדי לפגוע בכוונה במישהו! הם נועדו להמחשה בלבד! דהיינו, כדי להכיר איומים קיימים ולהיות מוכנים להם! להלן צורפה רשימת סכיני תקיפה אמיתיים להמחשה בלבד (ישנם עשרות סוגים שונים של סכיני תקיפה):

  • סכין טקטי מידה אחת.

  • סכין כיס מתקפל.

  • סכין ראפטור קראמביט.

  • סכין הישרדות מפלדת דמשק.





 

סיכום טופ טכניקות דקירת הסכין: הגנות דקירות סכין מהצד וישירה

במאמר זה גילינו מה גרם להיווצרותם של בתי ספר מסורתיים בלחימת הסכינים בכל רחבי העולם; ראינו מה מאפיין בולט של קרב מגע ישראלי בלחימה נגד הסכין; ראינו על מ מה נבנתה טקטיקת ניהול קרב סכינים בקרב מגע ישראלי; הסתבר כי קיים שוני מהותי בין טכניקות דקירת סכין ארוכה, וקצרה תדירה אם זה מדובר בדקירה ישירה ואם בדקירה מהצד; הסתבר לנו כי קיימים סוגים שונים שאחיזת סכין, ולכל אחיזה מטרה, טווח פעולה, ואזור פגיעה בגוף מסוימים; ראינו עד כמה קשה לבלום דקירות סכין אלה ובאיזה טכניקות ניתן להשתמש בקרב מגע ישראלי. קיבלנו חוות דעת מומחים בתחום הגנה עצמית. כמו כן, ראינו ציוד אימונים בקרב מגע, ומספר סכיני תקיפה אמיתיים להמחשה בלבד.

 

הכתבה של גיל פלג.

יועץ מקצועי בתחום קרב מגע ישראלי מרק פסלר.

יועץ מקצועי בתחום קרב מגע ישראלי שיהאן ארמן אוונוב.






댓글


bottom of page