top of page
תמונת הסופר/תGil Peleg

הגנות נגד דקירות סכין מלמעלה בקרב מגע ישראלי

עודכן: 30 בינו׳ 2022

במאמר זה נעבור על מה זה קרב סכינים? מה זה תקיפת סכינים? מה זה זמן לפני התקפה פיזית? מה הן אסטרטגיות הגנה נגד סכין בקרב מגע? מה הם הטווחים העיקריים בהגנות נגד סכין? מהי דקירה מלמעלה ארוכה? מהי דקירה מלמעלה קצרה תדירה? איזה סוגי סכיני אימון וציוד מגן משתמשים באימוני קרב מגע? איזה סוגי סכיני תקיפה אמיתיים יש? מה לובשים בקרב מגע? עם איזה ציוד כדאי לתרגל קרב מגע בבית? מה חשיבותה של סיבולת לב-ריאה באימוני קרב מגע?

 

אזהָרָה!

המושגים המוצגים כאן הם למטרות המחשה בלבד. חפשו הכשרה מקצועית ממדריך בעל מוניטין לפני שתנסו כל טכניקה הנדונה או מוצגת בסיפור זה.

 

מה זה קרב סכינים?

קרב סכינים הוא עימות פיזי אלים בין שני לוחמים או יותר שבו אחד או יותר מהמשתתפים חמוש בסכין. קרב סכינים מוגדר על ידי נוכחות סכין ככלי נשק וכוונתם האלימה של הלוחמים להרוג או לנטרל זה את זה; המשתתפים עשויים להיות חסרי הכשרה לחלוטין, אוטודידקטים או מאומנים באחת או יותר מאומנויות לחימה פורמאליות בסכינים כמו קרב מגע טקטי, ארניס, סמבו קרבי ועוד... קרבות סכינים עשויים לכלול שימוש בכל סוג של סכין, אומנם ישנם סכינים המיועדים למטרה זו. בואו נודה בזה, עימות הכולל סכינים זה כאוס טהור בתנועה שסיכוי גדול לא לצאת ממנו בחיים או לצאת במקרה הטוב עם כמה מזכרות כואבות על הגוף. לימוד הגנת סכין בימינו הוא קריטי. סכינים, וכל כלי נשק מחודדים, הם מסוכנים מאוד. לא משנה כמה מאומנים אתם, תמיד עדיף להימנע מתוקף סכין. אסטרטגיית הימנעות היא תמיד המדיניות הטובה ביותר אך זה לא תמיד תלוי בנו, כלומר במקרים של שוד עם כוונה לרצוח; בריונות בבתי הספר ועוד... עקב כך, אנו תמיד צריכים להיות מוכנים לתרחיש הגרוע ביותר בחיינו. המטרה היא להקנות לעצמינו סיכוי להתמודד עם הבעיה ולשרוד את התקיפה החסרת כבוד בסכינים.

חוות דעת המומחה: על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע), לדעתו "יש להבדיל בין קרב סכינים ותקיפת סכין. במקרה הראשון שניים או יותר משתתפים בקרב חמושים בסכין. במקרה השני הנתקף אינו חמוש".


מה זה תקיפת סכינים בתנועה?

כדאי להחזיק בארסנל שלנו כמה שיותר טכניקות הגנה עצמית עבור כל תרחיש וסוגי אפשרי של תקיפת סכינים. על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע) "רק הטכניקות שתרגלת מספר פעמים יהיו הטכניקות שתשתמש בהן בצורה טבעית". כאשר התקפות סכינים בתנועה מאופיינת בכוונה תחילית של התוקף לדקור אתכם ברגע זה. דהיינו, הוא לא מדבר אתכם והוא לא דורש שום דרישה. בתרחיש כזה ייתכן שיש לכם שתי אפשרויות כגון להתגונן או לברוח. כאשר הבריחה היא לא תמיד אפשרית... אנו עלולים להיות נדחקים לפינה או כל תרחיש אחר בו לא ניתן לברוח. ככלל מחקרים משטרתיים הראו ש"נסיגה מסודרת" היא הטובה ביותר, אך בפרט להפנות את הגב ולרוץ, היא טקטיקה יישום לא נכונה. הכוונה היא שהתוקף עשוי לרדוף אחרינו. מה שאנו מציעים זה למצוא דרך לסגת ולא רק לברוח, להשתמש בכל חפץ זמין בסביבה שאתם נמצאים ולהפוך את הבריחה לקצת יותר מכובדת. ייתכן שזה ירתיע את התוקף מלרדוף. אם אינכם יכולים לברוח עליכם להילחם ולהגן על עצמכם. ישנם תרחישים בהם לפני התקפה פיזית מתרחשת שיחה מילולית קצרה בין התוקף למותקף.


מה זה זמן לפני התקפה פיזית?

ישנם תרחישים בהם לפני מאבק הפיזי מתרחש עימות מילולי או איום כלשהו. בדרך כלל זה הזמן המומלץ ביותר להגיב. לא לחכות שהמכה תגיע מהתוקף אלא להקדים אתו ולהשיג יתרון אסטרטגי. זה כמובן דורש הכשרה מעשית כדי לבצע התקפה אינסטינקטיבית. אנו ממליצים לשים עין על הידיים של התוקף ולנסות לראות אם התוקף מסתיר נשק חם או קר. אם אתם לא רואים ידיים שלו, חוסר וודאות גדלה כי אינכם יודעים למה לצפות מהתוקף. לכל תרחיש בין אם זה נשק חם, קר או מקל חייבים להיות מוכנים עם תנועות אינסטינקטיביות ושבלוניות, כלומר לבצע בלי לחשוב ברמת האינסטינקטים וזה דורש תרגול בקבוצות ועם בני הזוג.

חוות דעת המומחה: על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע), הבעיה היא יותר בעיה משפטית יש להוכיח שהייתה סכנה אמיתית ושהרגשת מאוים.


מה הן אסטרטגיות הגנה נגד סכין בקרב מגע?

תקיפת סכין נחשבת בעיני רבים כסיוט הגדול ביותר שיכול להיות במצב של הגנה עצמית. הגנה עצמית מתקיפת סכין היא קשה מאוד ורוב הסיכויים שתתרחש פציעה כלשהי גם במקרה של נטרול התוקף. על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע) "סטטיסטית ולפי המחקרים לא כל תקיפת סכין נגמרת במוות". קרב מגע ישראלי הוא בין אומנויות הלחימה היחידות שמתמקדת באופן העיקרי על תרחיש זה. רכישת כלים טכניים יעילים להגנה עצמית מפני התקפת סכין עורכת זמן רב, ואין קיצורי דרך. הטיפים היחידים שאפשר לתת, הם לשים חפץ כלשהו בין הסכין לגוף. דהיינו חפץ זה עשוי להיות כיסא, תיק, פח אשפה או אפילו מעיל, לעשות מאמץ עליון להשתלט על היד שמחזיקה את הסכין. ישנן אסטרטגיות וטקטיקות ניהול קרב סכינים, כלומר הדרך בה אנו תוקפים ומתגוננים מפני הסכין קשורה רבות לטווח שאנו נמצאים בו. כדוגמה, כאשר אנו נמצאים בטווחים: ביניים וקרוב בזמן הגנה כנגד סכין, נצטרך להשתמש ביד הריקה כדי לבצע הטעיה, מכה ליריב ושמירה על המרחק. אם לא נעשה זאת, אנו עלולים להיפגע. בדרך כלל אנו נעדיף להיות כמה שיותר מרוחקים מהסכין. אם אנחנו בטווח ארוך, אין צורך להשתמש ביד הריקה שלנו כדי לבדוק כי היריב שלנו מרוחק מספיק מאתנו. ישנם שלושה טווחים עיקריים בכל הנוגע ליישומים קרביים עם הסכין.


מה הם הטווחים העיקריים בהגנות נגד סכין?

  • הטווח הקרוב - המותקף צמוד לתוקף יותר מאשר יד מושטת; ייתכן הצמדה לקיר או מאבק על הרצפה. באיומי סכין קרוב לגופינו, בדרך כלל התוקף רוצה משהו ומשתמש בסכין כמנוף להשיג אותו. טכניקות ההגנה מאיום של הסכין שונות מאוד מטכניקות ההגנה מפני התקפת סכין עצמה. טכניקות ההגנה יתחילו בעמידה כנועה, מצייתת, למסר "אני לא מחפש שום בעיה". לאחר מכן תגיע תגובה מהירה לשליטה ביד הסכין עם מכות נטרול באזורי גוף חיוניים עד שהסכנת סכין חולפת וניתן להשתלט ביריב. אומנם ישנם תרחישים בהם המטרה העיקרית של התוקף זה חיסול המותקף, במקרה זה סיכויי להיפגע הכי גבוה, כי בדרך כלל לא רואים סכין... הרי הוא מוחבא ביד של סכינאי מומחה.

  • הטווח הבינוני - היד הריקה שלנו יכולה לגעת ביריב במהלך מפגש כאשר היא מושטת לחלוטין. מדובר בטווה מסוכן מאוד למותקף כי בדרך כלל לא ניתן להימנע ממאבק והמותקף חייב להגן על חייב באמצעות כל טכניקה שברשותו. בטווח זה הסכין יכולה להגיע לכל אזור בגוף המותקף, עקב כך חשיבות רבה לתגובה אינסטינקטיבית של המותקף. קודם כל זיהוי של אחיזת הסכין האם היא קדמית או אחורית. מייד יש צורך להבין באיזה סוג של אסטרטגיה הגנתית להשתמש. הרי אין זמן לבודד את היד בחולצה או מעיל... אלא אם כן, המותקף מצליח להוציא בעיטה מתוזמנת לשם פגיע במוטוריקה הבסיסית של התוקף... דהיינו בברך של התוקף. הדבר עלול להקנות את הזמן לבודד את היד באמצעות החולצה ולהתמודד עם התקפה מתמשכת בתנאי שהיריב ממשיך לתקוף... או ישנה אפשרות לברוח עד שהתוקף מתאושש ממכה בברך.

  • הטווח הארוך - היד הריקה שלנו לא מסוגלת לגעת ביריב כאשר היא מושטת. בתרחיש זה בתנאי שזיהינו כוונה של התוקף, ייתכן ויש זמן לסגת אחורה כדי למגן את היד שלנו בחולצה או מעיל באמצעות ליפוף על האמה. טווח ארוך מהר מאוד מצטמצם לטווח בינוני וקרוב, ושוב אנו נמצאים בפני זיהוי כוונת התוקף, כאשר במקרה א' הוא מעוניין באמצעות איום על החיים של המותקף להשיג מטרה מסוימת, או מקרה ב' מטרתו לפגוע במותקף ואז חייבים להתגונן בכל דרך האפשרית. לאנשים ששולטים בתרחישים מסוג אלה, סיכוי לשרוד את התקיפה גבוה פי כמה מאשר לאדם שלא מכיר דרך הגנה עצמית ונכנס ללחץ אטומי וברגע זה מפסיד את הקרב ולמעשה את החיים.


מהי דקירה מלמעלה ארוכה?

דקירה מלמעלה ארוכה נפוצה ביותר בין התקיפות שמתבצעות באירועי טרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון. התוקף משתמש באחד משני צורות אחיזה אחורית של הסכין (עם להב החוצה או פנימה). כאשר המטרה העיקרית להשתמש בכל מסת הגוף, כוח, מהירות ותאוצה גוברת כדי לבצע דקירה באזור הראש, צוואר וחזה של המותקף. מצד אחד מדובר בתקיפה קטלנית ועוצמתית, ומצד השני למותקף יש פרק זמן קצר מאוד להגיב לתרחיש זה. עקב אופי הדקירה, דהיינו בהיותה ארוכה ומגיע מלמעלה לאדם מיומן בתרחישים מסוג זה ישנו יכולת להגיב בצורה אינסטינקטיבית. ישנם מספר גישות להגנה עצמית בקרב מגע ישראלי. גישה א': לסגת אחורה אם יש מקום ולהתרחק ממכת סכין הראשונה; גישה ב': באמצעות צעדי משולש לצאת הצידה ולתת לסכין לחלוף; גישה ג': להשתמש באמה מנוגדת לסכין כדי לבצע בלימת יד התוקפת באמצעות הסכין דהיינו הגישה הפיליפינית מ"קאלי" אשר דורשת מיומנות גבוהה בהעברת העביר הסכין, על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע) "באופן אישי אני לא ממליץ להשתמש בטכניקה זאת בקרב מגע". בואו נעבור על כל האופציות האלה בהרחבה:


גישה א': לסגת אחורה אם יש מקום ולהתרחק ממכת סכין הראשונה

בדקירה מלמעלה ארוכה ישנה כוונה ברורה של התוקף לפגוע במותקף (התקיפה נפוצה באירועי טרור), בדרך כלל התקיפה היא מהירה כל כך, שלאדם חמוש בנשק חם כמו אקדח לצורך העניין אין יכולת לשלוף, לכוון ולראות בתוקף אם הוא זוהה במרחק של 11 מטרים מהמותקף. עקב כך, למיומנות הגנה עצמית ביד ריקה חשיבות עליונה באירועים מסוג אלה. לנסיגה אינסטינקטיבית לאחור אם יש לאן, חשיבות רבה כדי למגן את האמה שאמורה לספוג את המכה הראשונה עם הסכין. המיגון יכול להיות חולצה, מעיל או כל בד שניתן ללפף על האמה (חתכים על האמה המגנה הם בלתי נמנעים). אדם מיומן בתרחישים מסוג אלה במקום להיכנס ללחץ, בפרק זמן קצר ביותר לומד את התזמון תקיפות הסכין, וברגע מתאים ביותר מבצע חתירה למגע עם התוקף. כאשר חתירה למגה יכולה להיות באמצעות:

  • מכה צידית או מכה ישירה עם הרגל כדי לעצור את האינרציה של התוקף במכת הדפה. כמו כן, מכות אלה יכולות להיות מכוונות לברך של התוקף כדי לגרום נזק למוטוריקה שלו. הערה: קיימת סכנה בעת ביצוע בעיטות אלה כי הסכין יכולה לפגוע ברגל של המותקף ויש לקחת את הסיכון בחשבון.

  • עצירת הסכין באמצעות האמה של המותקף, חובה לציין כי מדובר בבלימה מסוכנת מאוד גם לאנשים מיומנים בתרחישים אלה על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע) "לפי דעתי, זאת מכת עצירה ולא בלימה". כוח, מהירות ועוצמת הסכין בעת ביצוע דקירה זו אדירים, והסכין יכולה בקלות לחדור דרך ההגנה, להחליק על האמה אם היא ישרה ולפגוע בגוף, ניתן פשוט לפספס את המכה ואז פגיעה בלתי נמנעת באזורי גוף קריטיים. עקב כך, במצבים אלה לא ניתן להיות מוכנים במאה אחוז, אך ניתן להגדיל את הסיכוי להישרדות באמצעות אמונים תדירים וריענוני חומר מתמידים בהגנות מסוג אלה. ההבדל הוא חיים או מוות. על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע) "אני לא חושב רק בלימה עובדת, הייתי ממליץ לעבוד על מכת הנטרול יחד עם האמה ולא להסתכן רק עם הבלימה".

גישה ב': באמצעות צעדי משולש לצאת הצידה ולתת לסכין לחלוף

בתרחיש של דקירה מלמעלה ארוכה אנשים מיומנים יותר חותרים למגע עם התוקף באמצעות צעדי משולש והגנה עם האמה הנגדית לסכין. כאשר בעת ביצוע טכניקה זו, לעיתוי כניסה כלפי התוקף משמעות קריטית, אין להיכנס אלפית שנייה לפני או אחרי, משמעות היא מוות. בטכניקה זו ישנם אותם אזהרות דומות לגישה א' כגון ניתן לפספס את המכה או שהיא עלולה להחליף על האמה. המשמעות של צעד משולש כלפי התוקף אמור להעמיד את המותקף בפוזיציה טובה יותר מול התוקף, כלומר בזווית של 90 מעלות כנגד טריקטוריית הסכין. אם ההגנה בוצע נכון, אז הסכין אמור לחלוף עקב האינרציה שלו והאמה של המותקף מבצעת גיבוי בתנאי שהכניסה לתוקף בוצע לא בצורה מושלמת. ברור שהיד השנייה של המותקף בעת צעד משולש מבצע מכות נטרול ללסת של התוקף עד שהוא מרפה על אחיזת הסכין וניתן לפרוק אותו באמצעות מכה חזקה ביד שלו. הערה: לביצוע טכניקה זו נדרש שנים של אימונים ותרגולים, הכנה ויציבות מנטאלית, תרגולים רבים בזוגות עם חניכים גבוהים, בגובה בינוני, נמוך וכו... וכל זה כדי לכסות את כל האפשרויות ולהיות מוכנים ברמת האינסטינקטים, כלומר כאשר המוח לא חושב אלא תרגיל מתבצע ברמת אינסטינקט חייתי. על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע) "היית נותן עדיפות לטכניקה ראשונה".


גישה ג': המקובלת ב"קאלי" העברת הסכין

גישת קאלי בהגנות נגד הסכין שונה לחלוטין מגישת קרב מגע ישראלית, ומה הכוונה? באירוע דקירה מלמעלה ארוכה ב"קאלי" נוהגים להשתמש למטרת בלימה של היד התוקפת בשורש כף היד מכופלת כלפי חלק החיצוני של שרירי האמה (כלפי השריר פושט שורש היד הגומדי והשריר פושט האצבעות) בזווית של עד 90 מעלות. כאשר אם התקיפה בוצע ביד ימין של התוקף, אז הגנה מתבצעת באותה יד של המותקף. המטרה מאחורי הטכניקה מסובכת זו היא ללכוד את היד התוקפת בזווית של עד 90 מעלות של היד המגנה, ולאחר מכן לבצע העברת הסכין (מסוכנת מאוד) בתנועה מעגלית לצד השני (כלומר לאותו הצד של היד המגנה). בהמשך התרגיל מתבצע השתלטות על שורש כף היד (על הנושא נדון במאמרים הבאים). כאשר בקרב מגע לא ממליצים על יישום של הטכניקה עקב מורכבותה וסיכון גבוה להיפצע. דהיינו נדרשת מיומנות שליטה בנושא אשר מתפתח באמצעות אימונים ותרגולים של שנים. על פי מרק פסלר (דאן 6 בקרב מגע) "לא מאמין שזה יכול לעבוד בתנאי לחץ. תזמון מסובך מדי יש סכנה לפציעה גם הלוך וגם חזור".


מהי דקירה מלמעלה קצרה תדירה?

בסצנריו זה התוקף משתמש בתנועות יד מהירות, זריזות, תדירות וקצרות כדי לגרום לכמה שיותר נזקים באמצעות מספר דקירות בגוף הנתקף (טווח בינוני קצר). כאשר מטרת התוקף לא איבר ספציפי אלא מספר פגיעות אקראי לתוך הגוף של הנדקר. טקטיקה זו היא קטלנית וקשה מאוד לגילוי מפני שהדקירה בוצע בטווח בינוני קצר כאשר הסכין בדרך כלל מוחבאת. בתקיפה זו סיכוי להיפגע מדקירה הראשונה גבוה מאוד כי המותקף אינו מוכן לתקיפה. אך אם הסכין לא פגע באיבר חיוני בגוף של המותקף קיים סיכוי נמוך להדוף את הדקירות העוקבות אם אנו מיומנים ומתורגלים בהתקפות פתאומיות מסוג זה.

המטרה היא לבלום את היד התוקפת בסכין אשר מגיעה מלמעלה, כאשר ישנם מספר גישות בולטות:

  • גישת קרב מגע א' בלימה עם האמה הנגדית לסכין. כאשר המטרה היא עם היד הנגדית שלנו לבצע מכות נטרול ללסת של היריב עד שהוא מרפה על אחיזת הסכין.

  • גישת קרב מגע ב' צעד משולש לכיוון נגדי של היד התוקפת עם בלימת הסכין באמצעות האמה. כאשר המטרה היא עם היד הנגדית שלנו לבצע מכות נטרול ללסת של היריב עד שהוא מרפה על אחיזת הסכין.

  • גישת קרב מגע ג' בלימה עם האמה הנגדית ונעילת היד התוקפת עם היד השנייה של הנתקף.

  • גישת ה"קאלי" ד' נוהגים להשתמש למטרת בלימה של היד התוקפת בשורש כף היד מכופלת כלפי חלק החיצוני של שרירי האמה (כלפי השריר פושט שורש היד הגומדי והשריר פושט האצבעות) בזווית של עד 90 מעלות. כאשר אם התקיפה בוצע ביד ימין של התוקף, אז הגנה מתבצעת באותה יד של המותקף. המטרה מאחורי הטכניקה מסובכת זו היא ללכוד את היד התוקפת בזווית של עד 90 מעלות של היד המגנה, ולאחר מכן לבצע העברת הסכין (מסוכנת מאוד) בתנועה מעגלית לצד השני (כלומר לאותו הצד של היד המגנה). בהמשך התרגיל מתבצע השתלטות על שורש כף היד (על הנושא נדון במאמרים הבאים).

הערה: במהלך תנועה סיבובית שלנו בכיוון נגדי של הסכין, חובה להחליק את היד שלנו ולתפוס את היד עם הסכין של התוקף. כאשר בטכניקה מקובלת בקרב מגע, מיישרים ונועלים אותה עם החזקתה של היד התוקפת עם הסכין. הסכנה חולפת כאשר מכות נטרול השפיעו וניתן לפרוק את הסכין מהיד של התוקף באמצעות מכה חזקה. בסצנריו זה חתכים על היד המגנה בלתי נמנעים וזה במקרה הטוב.


שאלות חשובות עתידיות הקשורות למאמר זה: באיזה צורה כדאי להחזיק סכין בתקיפות:

בצורת הפטיש?

בצורת החרב?

בצורת החרב שונה?

בשיטה הפיליפינית?

 

איזה סוגי סכיני אימון וציוד מגן משתמשים באימוני קרב מגע?

חשיבות רבה לתרגל קרב מגע באמצעות סכיני אימון מגומי ועוד יותר חשוב במהלך האימונים להיות לבושים בציוד מגן מתאים: כגון משקפיים שנועדו להגן על העיניים וציות מגן גוף וראש כנגד קבלת מכה לא רצויה. להלן צורפה רשימת ציוד מומלצת בלימודי הגנות נגד סכין בקרב מגע ישראלי:

  • סכין גומי.

  • מגן מפשעת.

  • מגני רגל.

  • מגני האמה.

  • מגן גף.

  • מגן ראש.

  • כפפות אומנויות לחימה מעורבות.





איזה סוגי סכיני תקיפה אמיתיים יש?

אזהָרָה!: למטה צורפו סכיני קרב אמיתיים ומסוכנים, אין להשתמש בהם למטרת האימונים! אין להשתמש בהם כדי לפגוע בכוונה במישהו! הם נועדו להמחשה בלבד! דהיינו, כדי להכיר איומים קיימים ולהיות מוכנים להם! להלן צורפה רשימת סכיני תקיפה אמיתיים להמחשה בלבד (ישנם עשרות סוגים שונים של סכיני תקיפה):

  • סכין טקטי מידה אחת.

  • סכין כיס מתקפל.

  • סכין ראפטור קראמביט.

  • סכין הישרדות מפלדת דמשק.





מה לובשים בקרב מגע?

בהתאם להיסטוריית היווצרותה של השיטה, נועדה לשרת כוחות הביטחון של מדינת ישראל, ולכן הלבוש הפורמלי היה מדים. אומנם ישנם בתי ספר אשר מלמדים עם מכנס בצבע שחור בסגנון נינגי'טסו וחולצת טישירט שחורה, בדרך כלל, חובה לשים נעלי ספורט. הערה חשובה: ציוד נשים וגברים זהה לחלוטין בשיטה זו. להלן צורף רשימת לבוש מומלצת, באימוני קרב מגע:

  • מכנס קצר לנשים ולגברים.

  • מכנס ארוך לנשים ולגברים.

  • חולצה קצרה לנשים ולגברים.

  • נעל אומנויות לחימה.

  • תומך קרסול.






עם איזה ציוד כדאי לתרגל קרב מגע בבית?

כדי ללמוד קרב מגע, חייבים לתרגל את אותו הדבר אלפי פעמים עם החברים בקבוצה. תחום זה אינו תיאורטי, לעומת אומנויות לחימה אחרות, בהם יש קאטות וניתן ללמוד מהמאמן בצפייה ישירה דרך המחשב. כך שחשיבות עליונה לתרגולים ואינטראקציות תחת פיקוח. אומנם כדאי, ואף מומלץ לעבוד בבית על מכות ידיים ובעיטות, אימון משקולות וכו'... לצורך כך, ניתן לרכוש ציוד אישי מינימלי אשר לא טופס מקום רב, מהווה אימון ביתי מושלם ומכין את החניך פיזית לאימונים מתקדמים בחוגים, בהם נדרשת אינטראקציה עם האנשים, כוח, גמישות, סיבולת לב-וריאה ועוד...להלן רשימת ציוד מומלצת, לתרגולים בבית:

  • מזרן יוגה.

  • משקולת אוניברסלית.

  • ספסל משקל מתכונן.

  • שק אגרופים לזריזות.

  • שק אגרופים ובעיטות עומד.

  • ציוד אגרוף, ספינינג בר.

  • סט משקולות קל.




מה חשיבותה של סיבולת לב-ריאה באימוני קרב מגע?

קודם כול זה בריאות, דבר שני בקרב, שלא הסתיים תוך זמן קצר מנצח מי שבעל סיבולת לב-ריאה. למטרה מומלץ לעשות הליכות מהירות, לשלב עם ריצות להגביר ולהוריד קצב. ריצות כאלה ניתן לעשות בטבע, בטיילת או בבית על מסלול ריצה או אופני ספינינג, שניהם מעולים למטרת שיפור הכושר. כדאי לשמור על הגב ולהשתמש בנעליים מתאימות בזמן הריצה. מומלץ לתעד ולעקוב אחרי שריפת הקלוריות ודופק-לב שלכם באמצעות שעונים חכמים, גם שבאמצעותם קל מאוד לראות שיפורים שלכם בסיבולת לב-ריאה, שריפת קלוריות, משך זמן אימון ועוד...למעשה כל פעילותכם מתועדת באמצעות מחשב, וקיימת היסטוריית אימונים. עקב כך, מדובר בכלי ניטור ובקרת בריאות יעיל במיוחד, דהיינו סוג של מאמן אישי ורופא ביחד. להלן צורף רשימת ציוד אישי מומלץ באימוני בית, לפיתוח סיבולת לב-ריאה ולניטור ובקרת הישגים:

  • אופני ספינינג.

  • מסלול ריצה.

  • שעון חכם.

  • נעלי ריצה לגבר ולאישה.





 

סיכום הגנות נגד דקירות סכין מלמעלה

במאמר זה סרקנו מספר מקורות מעולם של קרב מגע הגנה עצמית, בהקשר לדקירת סכין מלמעלה. כאשר התמקדנו בנושאים כגון: מה זה קרב סכינים במציאות ועד כמה חשוב להיות מוכנים פסיכולוגית ופיזית לאירוע מסוג זה; ראינו מה זה תקיפת סכינים בתנועה, ואופי וכוונה לפגוע ביריב; ראינו שבמקרים מסוימים קיים זמן קצר מאוד לפני התקיפה, ואיך אדם מיומן יכול לנצל אותו להגנה עצמית; עברנו על אסטרטגיות הגנה נגד סכין בקרב מגע; הטווחים העיקריים בהגנות נגד סכין; מהי דקירה מלמעלה ארוכה ועל מספר גישות להגנה עצמית; מהי דקירה מלמעלה קצרה תדירה ומספר גישות להגנה עצמית; כמו כן, העלינו שאלות עתידיות לגבי צורות אחיזות סכין אופטימליות באירועים מסוג אלה; ראינו מה לובשים באימוני בקרב מגע; איזה ציוד כדאי להחזיק בבית למטרה זו, ואיזה סכיני אימון ותקיפה נפוצים יש; חשיבות של סיבולת לב-ריאה בקרב מגע ישראלי.

 

נכתב על ידי גיל פלג.

יועץ מקצועי בענייני קרב מגע מרק פסלר.



Comments


bottom of page